10 Nisan 2012 Salı

Anadolujet akıllı olsun!

Anadolujet'e feci atarlandım bugün. Fazlasını da hak ettiler de, bakma, nalet olsun içimdeki insan sevgisine...

Şubat'ın ortaları gibi filan, Adana'ya bilet aldım tamam mı. 19 Nisan, saat 22.55 uçağı. Cuma uçakları çok pahalıydı, ben de o gün için izin alıp perşembe geceden gideyim dedim. Mecidiyeköy'de işten çıkıp eve gideceğim, valizimi alıp alana geçeceğim. Rahat rahat yetişirim, bir sıkıntı yok.

Birkaç gün önce bunlardan bir mail geldi, tarife değişikliği olmuşmuş. Valla ne yalan söyleyeyim, gerçekten okumadım. Yorgun muydum, uykum mu vardı, hatırlamıyorum ama ilgilenmedim yani. Bugün aradım, dedim nedir olay?

Efendim 22.55'teki uçağı, 19.00'a almışlar. 19. Arada DÖRT SAAT var.

Ben de kendilerine şu aşağıdaki maili attım, tekrar anlatmak yerine aynen kopyalıyorum:
"Sayın Yetkili,
19 Nisan 2012 Perşembe gecesi saat 22 civarında yapılacak olan (tam saatini hatırlamıyorum) Sabiha Gökçen-Adana uçuşu için bilet satın almıştım. Geçtiğimiz günlerde, bineceğim uçağın tarife değişikliği olduğu yönünde bir bilgilendirme mail'i geldi.
Belirtilen telefon numarasını aradığımda, yeni uçuşun aynı akşam saat 19.00'da olacağını öğrendim.  
Ben saat 22'deki bileti, Mecidiyeköy'deki işyerimden Moda'daki evime uğrayıp, valizimi alıp, oradan havaalanına yetişecek vaktim olacağı için seçmiştim. 
Yeni durumda ise;
- Cuma günü zaten gitmeyeceğim işyerimden perşembe günü de erkenden ayrılmam gerekecek. Bu durum, takdir edersiniz ki iş yaşantısı için her zaman kolaylıkla mümkün olmuyor.
-Alana yetişmeye çalıştığım saatler tam da trafiğin yoğun olduğu saatler olacak. Bu kadar strese neden girmek zorunda kalayım?
- Bir önceki gün gitmemin imkanı yok, bir sonraki uçuş ise ertesi gün akşam 19'da. Yani şirketinizin uçuş planlamasındaki zaafiyeti, eğer ben perşembe günü yetişemeyecek isem, tam bir güne mal olacak.
- Çağrı merkezinden, şirketinizin bilet fiyatını iade edeceğini öğrendim. Böyle bir durumda eğer ben bileti iade etmek isteseydim elbette ki ücreti iade edilecekti, bu şirketin zaten yapması gereken bir şey. Fakat 9 gün kalmış bir uçuşa ben aynı fiyata nasıl bilet bulabilirim? Biletimi alalı haftalar oldu ve gayet ekonomik bir ücret ödedim, şimdi tekrar alıp zarar mı edeyim?
Şirketin çağrı merkezi bu değişikliğe bir açıklama getirmeye çalıştı ama müşteri olarak tatmin olduğumu söyleyemeyeceğim. Yaz tarifesi, hava alanının durumu ve aklımda hiçbir yer etmemiş değişiklik sebepleri, bir havayolu şirketinin çok önceden düşünmüş olması gereken konulardır. Eğer haftalar/aylar sonrasına bilet satışı yapılıyorsa, insanların iş ve özel hayatlarını "uçuşa göre" planlayacağının dikkate alınması gerekir. Ki İstanbul'dan bahsediyoruz, insanlar ucuz bilet için Avrupa Yakası'ndan Sabiha Gökçen gibi bir yere gidiyorlar.
Ayrıca, şirketin çağrı merkezi uygulamasının da son derece "yıldırıcı" olduğunu düşünüyorum. 
İlk önce, bana mail'de bildirilen 0850'li numarayı arayarak kendimi 19'daki uçuşa aldırdım. Fakat şikayetimi 0212 468 4848 numaralı telefona bildirmem gerektiği söylendi.
Ben de bunun üzerine 4848'i aradım, çıkan bant kaydının "THY için 1, Anadolujet için 2'yi tuşlayınız" demesiyle de 2'yi tuşladım. Şikayetimi anlattım, fakat bu kez, müşteri temsilcisinden "Şikayetinizi doğrudan Anadolujet'e aktarabilirsiniz, telefon numarasını vereyim..." diye bir bilgi aldım. 0312'li bir telefondan söz etti ama aramayacağım için not almadım.
Eğer Anadolujet için farklı bir telefon numarası varsa, neden 4848'de Anadolujet için 2'yi tuşluyoruz? Ben bir müşteri olarak, şikayetimi kaç farklı kişiye anlatmalıyım? Eğer 0312'yi aramak zorunda idiysem, 0850'deki çalışan bana neden doğrudan oranın telefonunu vermiyor? Ben günümü size ulaşmaya çalışarak mı geçireceğim? Ki ciddiye alınıp alınmayacağımı bile bilmeksizin.
Bir de, bu konuyla alakasız bir şikayetim daha var... Ben Anadolujet'i sever ve kullanırım, bugüne kadar şirketle de markayla da bir sorunum olmadı. Fakat, Pegasus'tan seçtiğiniz uçuşun fiyatı, her şey dahil edilince 10-15 lira oynuyor. Anadolujet'te ise, 39 liralık görünen bilete 70 lira ödüyoruz. 
Netice olarak, elim mahkum, perşembe akşamı saat 18'de alanda olacağım. Ama rica ederim, ne yapıldığının farkında olunsun.
İyi çalışmalar,
Av. Göksun Gökçe Göndermez"
Pegasus'a o kadar saydırmışlığım var, fakat en azından bu kadarını yapmamışlardı.

Bu nasıl bir saygısızlık, uçakta dağıttıkları suyla parmak kadar sandviçe mi güveniyorlar?

Akıllı olun aklınızı almayayım.

*

Yukarıda paylaştığım mail'i 14.38'de göndermiştim, 17.04'te aşağıdaki cevap geldi:
"Sayın GÖNDERMEZ;
10.04.2012 tarihli mesajınız ünitemize intikal etmiştir.
Havayolu şirketleri yolcu ve bagajları zamanında taşımak için her türlü makul çabayı göstermeyi üstlenmektedir. Ancak, aynı zamanda taşıyıcı havayolu şirketleri tarifelerde değişiklik yapma hakkına da sahiptirler.
Tarife değişikliği sadece Türk Hava Yolları ve AnadoluJet tarafından değil dünyadaki diğer havayolu şirketleri tarafından da yapılmakta olduğunu belirtmek isteriz. Sefer iptal durumunda yolcularımız mümkün olan  en uygun alternatif seferlere aktarılmakta, aktarılan uçusta farklı bir ücret uygulanması durumunda henüz bilet kestirmemiş yolculardan ücret farkı alinmamakta veya gerektiğinde geri verilmektedir.
Mesajınızdaki diğer konuya istinaden;
Bazı havayolu şirketleri yakıt harcı vergisini taban fiyatlara eklerken Türk Hava Yolları ve AnadoluJet yakıt harcı vergisini taban ücrete eklenecek şekilde ayrı bir kalemde göstermektedir. THY ve Anadolu Jet biletlerinde verginin daha yüksek gözükmesinin sebebi budur. Ancak bu yolcularımızın lehine olan bir durumdur. Çünkü herhangi bir iptal durumunda diğer firmalar taban ücrete eklenmiş oldukları yakıt harcını iade etmezken THY ve Anadolu Jet iade etmektedir.
Bu doğrultuda işlemlerinizin kurallar doğrultusunda gerçekleştirildiğini takdir edeceğiniz inancıyla memnuniyetsizliğinize neden olan husustan ötürü ortaklığımız adına üzüntülerimizin kabülünü rica eder, saygılar sunarız.
ANADOLUJET
MÜŞTERİ İLİŞKİLERİ"
Hızlı dönüşleri için gerçekten takdir ettim. Ama ben Anadolujet'e "değişiklik yapamazsın" demedim, "basiretli tacir gibi davranmalısın" dedim. Detaylandırmanın alemi yok, burası bir hukuk blogu değil. Ama bir yolcu, bu 4 saat yüzünden maddi bir zarara uğrar da dava açarsa, o davayı kazanır. Net.

Ayrıca da, çağrı merkezi konusuna değinmemişler, neyse olur o kadar.

Netice olarak, Anadolujet'in müşteri hizmetlerine bu hızlı ve kibar dönüşleri için teşekkür ederim.

Yalnız, yazılanları okudum ve sen haksızsın Anadolujet.

9 yorum:

  1. fazla atar göte batar dikkat et

    YanıtlaSil
  2. nazik uyarınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. şimdi tepkisiz milletiz de, sessiz kaldıkça istedikleri gibi at oynatıyorlar da... gibi klasik laflar etmicem. Ama sizi ( sessiz kalmadığınız için) ve Anadolujet' i ( en kısa zamanda geri döndükleri için) kutlarım..:)

    YanıtlaSil
  4. bu kadar sosyal ve aktif olmanız bir meslektaşınız olarak beni sevindirdi. pratik düşünce tarzını yansıtan yazılarınız da göz kamaştırıcı...

    YanıtlaSil
  5. teşekkür ederim, bunlar tamamen sizin teveccühünüz :)

    YanıtlaSil
  6. Turkiyenin bir kurumu, bir Turkiye klasigi olarak, gene bir Turk'u kandirmayi basarmis. Hayir asla alttan almayin, charter olmayan bir hava yolu, kafasina gore tarifeli seferin saatini de-gis-ti-re-mez! Degistirmesi belli kosullara baglidir ve bu kosullarin tamamin firmanin kontrolu disinda olmalidir. Aksi takdirde belli hukumlere tabii olur. Nerden mi biliyorum, gene bizzat THY'nin kendi sitesinden, zira o mevzuati oraya koymak da yasal bir zorunluluk. BKZ: http://www.turkishairlines.com/tr-tr/seyahat-bilgi/mevzuat-ve-yasal-bilgiler/yolcu-ve-bagaj-tasima-genel-sartlari/ucus-tarifeleri-ucus-iptalleri

    Benim basima daha yeni bu olay geldi, sikayette bulundum ve bu degisiklikten dolayi 3 gun once son anda Pegasustan almak zorunda kaldigim biletten dogan farki odedikleri farki odemezlerse onlara iadeli taahhutlu ihtarname cekip sonrasinda gerekirse mahkemeye verecegim. Ve de gerekirse IATA ve Star Alliance (ki bu ikisi yurtdisi kurumlar) ve de Turk Hava Kurumuna sikayet edecegim. Internette ve basili bir cok mecrada da mumkun oldugunca bunu dile getirmeye calisacagim. Tavsiyem siz de bu yola gidin, gitmezseniz iste boyle her turlu haksizligi sineye cekersiniz. Yurtdisinda bu ve benzeri iptaller keyfi olmuyor, ve benim durumumda yasanan tamamen ucusun dolmamasi, zira bindigim pegasus da bostu baya, ama pegasus demek ki daha ciddi bir firmaymis. Adamlar hicbir kolaylik saglamadigi gibi, size giren bizi baglamaz diye de sivadilar. Ama bunu yanlarina birakmayacagim, o kadar uzun boylu degil. Lisans iptaline kadar gotururler adami, oyle we are globally yours sarkisiyla olunmuyor global firma.

    YanıtlaSil
  7. Adsız Bey -ya da- Hanımefendi,

    Okuyup yorumlamaya değer bulduğunuz için teşekkür ederim. Yazdıktan aylar sonra bulunup okunmak mutluluk verici.

    Çabanız da ayrıca takdire şayan. Fakat anlattığım olayda, benim sizinki kadar esaslı bir çabaya ihtiyacım olmadı. Eğer o saatte gidemeyecek olsaydım, yani farklı bir bilet almam gerekseydi, elbette ki bundan Anadolujet sorumlu olacaktı. Bunun tartışması zaten olmaz. Ama sinirlenip söylenmek dışında, bana yeni bir bilete mal olmadı.

    Eğer olsaydı, fiyat farkını tabii ki talep ederdim. Fakat bilemiyorum meslektaş mıyız; Türkiye'de hakkının peşine düşmek Anadolujet'ten bağımsız olarak da çok zor bir durum. İadeli taahhütlü mektuptan sonuç alınamadığı takdirde, benim bu işle uğraşmam için -şahsen- çok belirgin bir fark gerekiyor. Elli lira için, 70-80 liralık noter ihtarnamesiyle, ya da ticaret mahkemesi prosedürüyle uğraşmak inanın bana daha masraflı ve yıpratıcı. Yani sorun tek bir şirket değil ve yel değirmenleriyle savaşmak da anlamlı değil.

    Sineye çekmek ifadesine sanırım farklı anlamlar yüklüyoruz. Bu olayda, benim çektiğim bir acı, katlandığım bir zorluk filan olmadı doğru düzgün. Sadece biraz sinirlendim, işlerimi erken toparladım, işimden öğlen çıktım gittim. Eğer maddi olarak esaslı bir fark olsaydı, onu o zaman düşünürdüm.

    Demek istediğim, sizin gibi davranmayınca direkt olarak acı çekmiş, kandırılmış, bir şeyleri sineye çekmiş... filan olunmayabilir. Etrafımıza biraz da bu gözle bakalım.

    Tekrar teşekkür ederim,
    Göksun.

    YanıtlaSil